رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل:مجوز تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه نوشیروانی بابل صادر شد


رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه این دانشگاه از جمله هشت دانشگاه کشور است که مجدد مورد تایید وزارت آموزش عالی عراق قرار گرفت، گفت: دانشجویان عراقی در سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ میلادی به صورت بورسیه و غیر بورسیه مجاز به تحصیل در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هستند.
بهرام عزیزالله گنجی اظهار کرد: تنها هشت دانشگاه زیر مجموعه وزارت علوم در فهرست مورد تایید وزارت آموزش عالی عراق قرار گرفتند که دانشگاه صنعتی نوشیروانی یکی از آنها است.
وی ادامه داد: دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه علوم و صنعت، دانشگاه تربیت مدرس به همراه دانشگاه تبریز و فرودسی مشهد و نوشیروانی بابل هشت دانشگاهی هستند که در لیست مورد تایید وزارت آموزش عالی عراق قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از ۳۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی شیمی، مکانیک، عمران و دانشکده علوم پایه رشته های هستند که این دانشجویان خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که با نگاه خیرخواهانه خیر شهیر ایران زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی با اهداء ۱۷ هکتار زمین با ۱۱ هزار متر مربع فضای آموزشی در سال ۱۳۴۸ تأسیس شد که این مجموعه تحت نام مدرسه عالی تربیت دبیر فنی دانشگاه مازندران در سال ۱۳۵۲ اقدام به جذب دانشجو کرد.
به گزارش پایگاه خبری صبح امل نیوز و به نقل از ایرنا، در سال های اخیر دانشمندان این دانشگاه با درو کردن جایگاه های ممتاز علمی و کسب کرسی های مختلف در رنکینگ های جهانی از یک طرف و از طرف دیگر با فعال شدن دیپلماسی علمی در این دانشگاه زمینه حضور و پذیرش بیش از ۲۵۰ دانشجوی خارجی برای تحصیل در این دانشگاه فراهم آمد.

1403/05/14

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود