آغاز به کار ششمین همایش بین المللی حقوق پزشکی در ساری

ششمین همایش بین المللی حقوق پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری آغاز به کار کرد.
دبیر علمی برگزاری این همایش با بیان اینکه خطا‌های پزشکی با محوریت قصور دندانپزشکی در شش نشست تخصصی برگزار می شود گفت: تلاش می‌شود علاوه بر تبیین انواع خطا‌های پزشکی، دخالت در حوزه حقوق برای پیشگیری حداکثری از خطا و نیز جبران خسارت وارده مورد بررسی و تبادل نظر استادان این حوزه قرار گیرد.
دکتر محمود عباسی افزود؛ استادان و متخصصان به نام داخلی و بین المللی از کشور‌های انگلیس، فرانسه، آمریکا، ترکیه و عراق در این همایش دو روزه سخنرانی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه مسایل مرتبط با جراحی‌های زیبایی و ترمیمی، خطا‌های دارویی، و بیماری‌های زنان و زایمان در صدر خطا‌های پزشکی هستند گفت؛ در چند سال اخیر شاهد افزایشی بودن روند خطا‌های پزشکی هستیم.
رییس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی کشور ادامه داد: نظام سلامت و وزارت بهداشت با چالش‌های اساسی مواجه و نیازمند خانه تکانی است و تاکید کرد: راهکار‌های مناسب و زمینه سازی برای وضع مقررات در این خصوص ضروری است.
دکتر عباسی همچنین از عملکرد برخی مراکز باروری نیز انتقاد کرد و گفت؛ عملکرد بسیاری از مراکز درمان ناباروری کشور به توجه و نظارت بیشتر وزارت بهداشت و دستگاه‌های نظارتی و حقوقی نیازمند است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای مازندران، وی در بخش دیگری از سخنرانی خود از برخی برنامه‌های سلامت محور صدا و سیما انتقاد کرد و افزود: بهره گیری از کارشناسانی که فاقد حداقل‌های لازم علمی و عملی برای نظام سلامت هستند یا حتی در برخی موارد با پرونده‌های کیفری مواجه اند از نظر ما نکوهش می شود.

1403/05/04

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود