رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران:طرح بهسازی چراغ‌های تونل‌های محور هراز اجرایی شد


عملیات بهسازی و رفع نقص روشنایی تونل‌ها در محور هراز با هدف افزایش ضریب ایمنی اجرایی شد.
‌‌رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اهمیت مرمت و بهسازی و رفع نقص روشنایی تونل‌ها گفت: تونل‌های وانا، تکاور محور هراز با هدف افزایش ضریب ایمنی روشن می‌شوند.
محسن یمینی اظهار داشت: هدف اصلی تامین روشنایی تونل‌های جاده‌ای را ایجاد محیطی مناسب برای تردد وسایل نقلیه عنوان و خاطرنشان کرد: ایمنی و آسایش استفاده کننده از تونل، بدلیل تاریکی همواره در خطر است.
وی افزود: همگام با افزایش تونل‌های جاده‌ای و وسایل نقلیه عبوری از تونل‌ها، مسئله افزایش خطرات و سوانح در داخل تونل‌ها نیز بیشتر می شود.
‌‌رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه معمولاً تعداد تصادفات در داخل تونل‌ها کمتر از تصادفات جاده‌ای است، افزود: به علت محدود بودن فضای داخل تونل‌ها و احتمال بروز آتش سوزی می‌توان تونل‌ها نیز محیط بسیار پرمخاطر‌ه ای خواهند بود.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل ازخبرگزاری صداوسیمای مازندران، یمینی افزود: مشاهده شده؛ بیش از ٥٠ درصد مرگ ومیر‌های مربوط به تونل در اثر کمبود نور و کاهش دید راننده بوده ، افزود: مطالعات نشان داد روشن کردن تونل‌ها اگر چه هزینه‌های قابل توجهی دارد اما میزان تصادفات را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد.
در محور‌های کوهستانی مازندران ۴۵ دستگاه تونل به طول ۲۳ کیلومتر وجود دارد که از این شمار ۲۴ دستگاه تونل کوچک و بزرگ به طول ۱۸ کیلومتر در محور هراز قرار دارد.

1403/04/21

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود