استاندار مازندران:پیری جمعیت یک بحران جدی و مهم‌ترین چالش اجتماعی پیش روی مازندران


استاندار مازندران پیری جمعیت را یک بحران جدی و مهم‌ترین چالش اجتماعی پیش روی استان دانست و گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و ارائه بسته‌های تشویقی، موضوع فرزند آوری در جامعه به یک گفتمان تبدیل شود.
یوسف نوری در جلسه ستاد جوانی جمعیت مازندران با بیان اینکه مباحث مربوط به جوانی جمعیت یک کار انفرادی نیست، اظهار کرد: موضوع پیری جمعیت استان باید در قالب یک کار میدانی و پژوهش محور بررسی شود و دستگاه‌های اجرایی و مراکز دانشگاهی نیز باید در راستا اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی موضوع کنترل جمعیت در مازندران را یک موضوع فرهنگی نادرست توصیف کرد و با بیان اینکه برنامه‌های مرتبط با جمعیت جوانی باید متناسب با بافت فرهنگی و قومیتی هر منطقه باشد، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی باید در ارتباط با جوانی جمعیت استان، کار جامع و بررسی میدانی را در دستور کار قرار دهند.
استاندار مازندران راهکار اصلی مقابله با پیری جمعیت را ترویج فرهنگ فرزندآوری در جامعه ذکر کرد و با عنوان اینکه شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر، یک فرهنگ وارداتی غلط و اشتباه است، اظهار کرد: الگوی زندگی غربی مبتنی بر شعار فرزند کمتر زندگی بهتر ذهنیت باطلی است و بنابر این برای آگاه سازی مردم، نهادهای مختلف از جمله حوزه‌های علمیه، هیأت‌های مذهبی و مراکز دانشگاهی باید به تبیین این مهم بپردازند.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، نوری بیان کرد: علاوه بر مسائل تبلیغاتی و فرهنگ سازی و تبیین ضرورت فرزندآوری، باید از افرادی که صاحب فرزند شده‌اند حمایت جدی صورت گیرد تا بتوانند فرزندان خود را به راحتی پرورش و به جامعه تحویل دهند.

1403/04/18

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود