پنج‌شنبه 20 مرداد 1401
آخرین خبرها
خانه » اخبار آمل » مصاحبه صبح امل با علیرضا شیرسوار، مدیرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيرانی آمل: از جزییات بدهی های تاکسیرانی و افزایش نرخ تاکسی تا انحلال پارکبان

مصاحبه صبح امل با علیرضا شیرسوار، مدیرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيرانی آمل: از جزییات بدهی های تاکسیرانی و افزایش نرخ تاکسی تا انحلال پارکبان

تاکسیرانی به عنوان یکی از سازمان های مهم شهرداری با بیش از 2000 هزار راننده تاکسی و چندین کارمند در چند سال اخیر درگیر حواشی شده که اخبارش در صدر خبرگزاری های داخلی قرار گرفته و شهردار محترم با انتصاب علیرضا شیرسوار بخشدار سابق دشت سر که کارنامه درخشانی در آنجا داشت امید به پایان دادن به این حواشی دارد.بر اساس رسالت خبری برآن شدیم تا با مراجعه نزد شیرسوار پاسخی به این سوالات تهیه کنیم.

آمار تاکسی های آمل
قریب به 2700 تاکسی در آمل در حال فعالیت هستند و به دلیل اینکه تعداد تاکسی های آمل از میزان استاندارد و نیاز شهر بیشتر می باشد برنامه ای در خصوص افزایش تعداد تاکسی در آمل وجود ندارد
امور جاری سازمان
طبق مشاهدات و بررسی های صورت گرفته در مدت اخیر، نیاز به بررسی دوباره در رفتار سازمانی بود تا امور سازمان طبق قوانین کشوری و شهرداری ها اجرا و کار روی روال بیفتد که در این بین با کوتاه کردن دست بعضی منفعت طلبان و کسانی که در گذشته به نحوی در قبال این سازمان ذی نفع بودند به دنبال پیشبرد اهداف خواهیم
کاهش کارمندان
تاکسیرانی قریب به 60 کارمند داشت که به جهت حفظ و ساماندهی سازمان و کیفی شدن کارها اقدام به کاهش نیرو تا 30 نفر کردیم و با همکاری شهرداری و شورای شهر این نیروها به بخش های دیگر و مرتبط منتقل شدند.
حقوق کارمندان
مشکلات عدیده ای در خصوص پرداخت حقوق کارمندان وجود داشت و عمده بدهی سازمان تاکسیرانی مربوط به تامین اجتماعی و اداره دارایی است که طی نشست های مختلف با روسای ادارات و شورای شهر با مساعدت آنها به دنبال حل مشکلات هستیم
کمک شهردار و شورای شهر
شهردار و شوراییان محترم شهر آمل نگاه ویژه ای به این سازمان داشته و از همان ابتدای امر بر حل مشکلات این سازمان تاکید ویژه نمودند که با کمک های آنها به دنبال این هستیم که سازمان تاکسیرانی تا یک الی دو سال اینده به وضعیت پایدار برسد تا دیگر شاهد حواشی پیرامون این سازمان نباشیم.
زمانبر بودن امور
وقتی در سیستمی اصول سازمانی رعایت نمی شود، هزینه و درامد یکی نیست و تمام وقت شما درگیر حل حواشی و پروژه های ناتمام می شود، برگرداندن امور به حالت عادی کمی زمانبر است
واکاوی امور
برای بهبود شرایط مجبور به واکاوی امورات مربوط به سازمان و مطرح کردن انها در هییت مدیره و شورای سازمان تاکسیرانی شدیم تا پتانسیل های موجود را شناسایی تا از آنها بهره لازم را ببریم
واگذاری کارواش و CNG
واگذاری کارواش و CNG در برنامه های کوتاه مدت سازمان برای خروج از بحران فعلی می باشد و اسناد مربوطه آن نیز آماده شده است
واحد معاملات
یکی از بخش هایی که در ابتدای امر اقدام به ساماندهی آن شد بخش واحد معاملات بود که با تغییر رویکرد، ابتدا اقدام به تایید صلاحیت راننده از اماکن، تامین اجتماعی و پلیس راهبر و ادارات ذی ربط و سپس اقدام به خرید و ماشین به فروش می شود
CNG
پتانسیل به کارگیری این دستگاه ها به صورت بهینه، توسط بخش خصوصی وطی تشریفات قانونی وجود دارد که طی هماهنگی با شرکت نفت در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به دنبال واگذاری به بخش خصوصی هستیم
فعلا درآمدزایی سودده نداریم
با توجه به هزینه های این سازمان نمی توان در مدت زمان کوتاه انتظار سوددهی داشت و به دلیل اینکه دخل و خرج این سازمان با هم همخوانی ندارد باید تمام توان خود را در جهت توازن در تمامی بخش ها گذاشت تا با بازگشت به وضعیت عادی به دنبال رشد سازمان باشیم.
انحلال بخش پارکبانی
پارکبانی به بخش خصوصی واگذار شده بود اما شرکت مدنظر توانایی انجام کار و پرداخت دیون و قرارداد را نداشت که طی تشریفات قانونی قرارداد با آن شرکت فسخ گردید
درآمدزایی در اولویت های بعدی است
فلسفه ورسالت کار سازمان تاکسیرانی نظارت بر امورات مربوط به تاکسی می باشد اما با توجه به اینکه بحث مالی نیز باید پایدار شود درآمدزایی در اولویت های بعدی این سازمان قرار دارد
هنوز درگیر عودت پولیم!
در گذشته مبالغی از تاکسیرانان دریافت شد که این موضوع تا امروز نیز گریبانگیر سازمان بوده و درگیر اعاده مبالغ هستیم.
افزایشی نرخ تاکسی
هر ساله با افزایش هزینه ها و تورم روبرو هستیم که تاکسیرانان نیز به عنوان عضوی از جامعه با این مشکلات درگیر هستند و راننده زمانی که با افزایش هزینه لاستیک، بنزین، روغن و .. مواجه می شود از سازمان مربوطه خود انتظار دارد تا شرایط را برای وی بهتر کند. از اسفند 94 به دنبال افزایش کرایه نرخ تاکسی بودیم و نامه های ان از طریق شورای شهر به کمیته انطباق و فرمانداری ارسال شد که در آن مقطع مور تایید نهایی قرار نگرفت.اخیرا نیز نامه ای در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی ها از استانداری به شهرداری ها ارسال شد تا با تایید نهایی در شورای شهر مراحل قانونی آن طی شود.
رقم پیشنهادی
رقم پیشنهادی از استانداری برای نرخ جدید کرایه تاکسی شامل پول خرد بود که در اینده مشکلاتی را برای شهروندان و تاکسیرانان ایجاد می کرد اما با بررسی دوباره در این خصوص به نرخ جدید رسیدم.
هوشمندسازی پرداخت کرایه تاکسی
به دنبال اجرایی کردن طرح حذف پول و هوشمندسازی پرداخت کرایه تاکسی هستیم اما به دلیل مشکلات فعلی که سازمان با آن درگیر است این طرح در اولویت های نخست قرار ندارد و در اینده با کاهش مشکلات به دنبال اجرای اصولی آن خواهیم بود.
راه های جدید، ایستگاه های جدید
با توجه به اینکه شهردار محترم با فعالیت های جهادی خود در جهت کاهش ترافیک خیابان و مسیرهای زیادی را در امل احداث کرده، نیاز به احداث ایستگاه تاکسی در بعضی خیابان ها احساس می شود که با نشست در شورای شهر و فرمانداری به دنبال حل مشکلات شهروندان هستیم.
بیمه تاکسیرانان
با همکاری اداره تامین اجتماعی و تلاش های جناب دکتر یوسفیان نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی 95 درصد مشکلات حل و برای 5 درصد نیز در حال رایزنی هستیم
45 میلیارد ریال بدهی دروغ است
عمده بدهی ها مربوط به جرایم اداره مالیات و تامین اجتماعی می باشد که در صورت تخفیف و همکاری آنها بدهی های ذکر شده کاهش می یابد و تا تعیین و تکلیف در این خصوص نمی توان رقمی را به صورت قطعی اعلام کرد.
آمار گرفته می شود
بزودی آماری از سامانه حمل و نقل ترافیک گرفته می شود تا تعداد سرانه تاکسی به ازاری هر نفر نیز محاسبه شود تا با آگاهی از وضعیت فعلی به دنبال حل مشکلات عدیده این سازمان باشیم.

>>>ثبت در9 مرداد 1395
انتشار توسط روزنامه اقتصاد پویا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*