پنج‌شنبه 14 مهر 1401
آخرین خبرها
خانه » اخبار آمل » شوراها نگاهشان کوچک و محلی نباشد

شوراها نگاهشان کوچک و محلی نباشد

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با علی اکبریان کاندید ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آمل:
شوراها نگاهشان کوچک و محلی نباشد

در کارنامه فعالیت های اجتماعی وی می
توان به کارشناس تربیت معلم و آموزش و
پرورش استان مازندران، ریاست اداره فرهنگ
و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، مسئول دفتر
نظارت بر انتخابات شهرستان آمل، فرماندار
شهرستانهای امل و تاکستان، مدیر کل سیاسی
استانداری مازندران، مدیر کل دفتر مشوقهای
مالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عضو
کمیته برنامه راهبردی شهرداری های استان
و نماینده وزارت کشور در کمیسیونهای ماده
صد، تجدید نظر شهرداری های استان اشاره
کرد. مدیر با تجربه و کاربلدی که از سوابق
کاری قابل تاملی برخوردار است و تنها با
یک هدف پا در عرصه انتخابات شورای ششم
نهاده و آن هم ” مدیریت جهادی، پاک دستی
و شفافیت ”است. از جمله مدیران موفقی که
نگاه امیدوارانه ای به آینده شهر آمل آنهم در
شرایط حساس کنونی دارد و از چهره های نام
آشنا و پرکار وزارت دولت در سالهای نه چندان
دور خدمت است که همراه با موج تحول وارد
بدنه میدان انتخابات شورای اسلامی شهر
شده تا بار دیگر تمام تجربه و تلاشش را صرف
خدمت به همشهریان عزیز آملی کند. تعارفی
با کسی ندارد و عضو گروه و جناح خاصی
نیست و خود می گوید؛ هدف فقط خدمت به
مردمی است که سهامدار انقلاب و نظامند و
تا امروز به حق قانونی خود در برخورداری از
حتی کم ترین های حقوق شهروندی نرسیدند.
دغدغه اش رودخانه کبیر هراز و توزیع
ناعادلانه خدمت در نوار جنوبی آن می باشد
که از سالها پیش تا کنون به صورت گزیده ای
روی میز مدیران قرار گرفت. ظلم آشکاری
که سال های سال گریبان گیر اهالی شریف
منطقه از دورنسر، کوچه شهرام و ادامه آن تا
پل سوم به صورت یک مساله حل نشده چون
معمایی فکرش را مشغول کرد که چرا در ادامه
رودخانه هراز از پل سوم الی پل چهارم، پنجم
تا انتهای کمربندی بابل به محمود آباد دو طرف
رودخانه هراز فضای سبز، بلوار، پیاده رو و
مکانهای تجاری از مدت ها بر خوردار می باشد
ولی این شرایط برای مردم ضعیف و مستضعف
ساکنین نوار جنوبی رود خانه هراز وجود
ندارد؟ چرا و چگونه در دو طرف رودخانه هراز
دو تفکر متضاد وجود دارد؟ و با ورود به شورا
انشاءالله جهت همسا نسازی شرایط و توسعه
شهری تلاش خواهد کرد تا ساکنین محترم
نوار جنوبی رودخانه هراز )بربری خیل، دوریش
خیل، کوی شهرام ودورنسر( از بلاتکلیفی
چندین ساله خارج شوند که همین سبب
شد تا صبح آمل به بهانه فعالیت های مداوم
او در عرصه امور فرهنگی-اجتماعی خصوصا
مدیریتی با علی اکبریان کاندیدای ششمین
دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آمل انجام
دهد که در ادامه آن را می خوانید؛
خودتان را معرفی نمائید؟
تقدیر و تشکر میکنم از جنابعالی و بانیان این
مصاحبه که در حقیقت رسانه نقطه ارتباطی بین
مردم و مسئولین در هر رده ای در کشور است .
بنده علی اکبریان متولد 1339 لیسانس برنامه
ریزی و کارشناس ارشد علوم سیاسی هستم که در
سال 1361 وارد مرکز تربیت معلم شهید رجایی بابل
شدم و با پنج سال سابقه و تعهد در منطقه محروم
بلده انجام وظیفه کردم. بعد از پایان پنج سال تعهد
به مدت هفت سال در بخش مسئول روابط عمومی
بین الملل آموزش و پرورش استان مازندران و بخش
عمده از این هفت سال را به عنوان کارشناس تربیت
معلم آموزش و پرورش استان مازندران و گلستان
بسیاری از امورات دانشجویان با موضوعات آموزشی
و پرورشی بر عهده من بود. همچنین کارشناس
تربیت معلم و آموزش و پرورش استان مازندران،
ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان
آمل، مسئول دفتر نظارت بر انتخابات شهرستان
آمل، فرماندار شهرستانهای امل و تاکستان، مدیر
کل سیاسی استانداری مازندران، مدیر کل دفتر
مشوقهای مالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،
عضو کمیته برنامه راهبردی شهرداری های استان
و نماینده وزارت کشور در کمیسیونهای ماده
صد، تجدید نظر شهرداری های استان در کارنامه
مدیریتی بنده می باشد.
چه دلایلی باعث شد به انتخابات شهر این
میدان کارزار شهری ورود پیدا کنید؟
به عنوان یک خادم مردم و فرهنگی آشنا به
امور فنی و مهندسی با اشراف کامل از مشکلات و
موانع و معضلات شهر آمل احساس وظیفه کرده در
این عرصه خادم مردم باشم. ظرفیت ها و پتانسیل
های موجود اقتضاء می کند که اشخاص متعهد و
متخصص و دارای برنامه و راهکار عملی جهت گام
به این عرصه گذاشته که اینجانب با توکل بر خداوند
متعال و امید به اعتماد و حمایت شهروندان فهیم
آملی قدم به وادی انتخابات شورای شهر گذاشته ام
و امیدوارم همشهریان عزیز با تکیه به حرفه و دانش
نامزدهای شورا، گلچین نمایند تا خدمتگزاران صادق
و مردم مدار در این جایگاه با چنین پشتوانه ای برای
مردم و در خدمت مردم باشند.
چه برنامه های مدون و از پیش تعیین شده
ای برای شهر آمل دارید؟
بواسطه بودن در بطن جامعه و آشنایی با خواسته
و توانایی های مردم شهرم در هر قشر باید بگویم
به خوبی نیازها و پتانسیل های شهر را میشناسم
بنابراین تمام تلاشم را معطوف به انجام امورات
فرهنگی، ورزشی و توجه به مناطق آسیب پذیر و کم
برخوردار خصوصا رودخانه بزرگ کبیر هراز خواهم
کرد که اگر مطرح شود ممکن است در نگاه مردم
یک آرمان ایده آل و کاری نشدنی تلقی شود ولی با
حضور مردم آمل این کارها حتما اجرایی می شود.
همچنین استفاده از متخصصین و افراد با تجربه
بعنوان مشاور در حوزه های مختلف در جهت توسعه
و تعالی و پیشرفت شهر، تشکیل تالار گفت و گو بر
اساس نوع تخصص، مباحث آموزش که پایه و اساس
تغییر در شهروندان است و می تواند در حوزه های
مختلف شامل پسماند، فضای سبز و حتی آموزش
همکار در امور پیشبردهای شهرداری و زمینه
های مختلف باشد. ساماندهی دستفروشان و وانت
داران با بهره گیری از نظرات متخصصین و استقرا
آنها در مکانهای مشخص شده از سوی شهرداری،
ساماندهی نیروی انسانی در داخل شهرداری، دعوت
به همکاری از سرمایه گذاران خصوصا انبوه سازان و
ساخت و سازگران آملی و احداث سرای نام آوران و
مشاهیر بزرگان آمل در حوزه فرهنگ و هنر و ادب
و علم اینبار در خدمت شهر و مردم نجیب شهر آمل
میایستم.
شعار انتخاباتی شما چیست و چقدر برای آن
تلاش می کنید؟
مدیریت جهادی، پاکدستی و شفافیت شعار
انتخاباتی بنده برای انتخابات دور ششم شورای
اسلامی شهر آمل است
ضرورت وجود افراد متعهد و متخصص در
شورا چه می باشد؟
شهر به مکانی گفته می شود که نیازهای عمده
انسان را به نوعی تامین خواهد کرد یعنی یک
زیستگاهی برای انسان است، ما به بهداشت، به
فضای سبز، به آرامش، به نشاط اجتماعی، به ساخت
و سازهای مناسب نیاز داریم به تناسب نیازهای بشر
بحث مدیریت و مباحث اجتماعی و فرهنگی به شکل
مطلقا پذیرا باشند یعنی در فکر و ذهنشان این ها را
از ملزومات زندگی شهروندان بدانند چون با افراد
متفاوتی اعم از نخبگان، شهروندان عادی، هر گروهی
از صنف های مختلف و لایحه های مختلف اجتماعی
سرو کار داریم باید جوابگوی همه ی باشیم.
اختیارات شورای شهر به عنوان یک نهاد
موثر در سرنوشت مردم چه خواهد بود؟
برابر قانون تعریفی که از شورای شهر شده در
حال حاضر ممکن است نیاز به بازنگری باشد.
چنانچه شورای شهر یا شهرداری را در برخی از
شهرها و کشورها مورد بررسی قرار بدهیم اختیارات
وسیع تری دارند مثا حتی در حوزه کارهای
راهنمایی و رانندگی، مدارس و برخی از این امور از
اختیارات شهرداری هاست لذا الان هم به آن شکل،
قانون دست شورا را نبست و آنها هم می توانند یک
برنامه و افقی را در قالب توانایی شهرداری انجام
دهند و با تدابیری که شهرداری و شورا دارند می
توانند کارهای زیادی را انجام دهند و بسیاری از
امور و مشکلات بهداشتی و خدماتی شامل آب، برق،
گاز محله ای از شهر را به عنوان موکلین مردم از
طریق رایزنی با ادارات مرتبط حل نمایند. این نیست
که شورای شهر حرکتی از خود نشان ندهد. اینکه
بعضی ها شورا را بعنوان شورای شهرداری می دانند
قبول ندارم اگر شورا شورا باشد و با وظایف خود آشنا
باشد و بر مدار قانون حرکت کند. لذا در همین قانون
نظارت بر کار شهرداری نوشته شده است و منتخبین
مردم در شورای شهر می توانند ضمن هماهنگی با
سایر دستگاه ها در حوزه های مختلف و برنامه های
دیگر را با استفاده از انعطاف قانون به نفع مردم به
شکل شایسته استفاده کرد.
نقش شوراها در تحقق شعار سال معظم مقام
رهبری چقدر پررنگ می بینید؟ )توحیدپشتیبانی
هامانع زدایی(
از ده سال گذشته تا کنون رهبری معظم
انقلاب همواره در ثانیه های آغازین سال پیام های
ارزشمندی را می دهند و بیشترین دغدغه معظم له
مربوط به حوزه اقتصاد می باشد که متاسفانه بخش
عمده آن عملی نشد و در پایان این چند سال اخیر
نتیجه اش این شد که ما الان شاهد این گرفتاری
ها و مشکلات هستیم. لذا شورای شهر و شهرداری
با توجه به رونق تولید و رفع موانع تولید، مسیر
دستیابی به امکانات و تخصیص اعتبارات دولتی را
برای صاحبان کارخانه ها و موسسات و مراکز تولید با
هموار نمایند و در این راه نگاه شهرداری و شورا یک
نگاه منفعت طلبانه نباشد و در جایی به نفع مردم و
شهروندان شهرداری باید نهایت همکاری را داشته
باشد تا کار صورت بگیرد.
هستند افرادی که نخواستند شما به شورا
راه پیدا کنید؟
وقتی بحث از جناح می شود مجموعه ای وسیع
و یک تشکل تعریف شده ای در ذهن آدم تلقی می
شود من چنین چیزی را مشاهده نکرده ام ولی خوب
هر کسی یک مخالف دارد. مدتی که در شهر آمل
به عنوان فرماندار حضور پیدا کردم خدا را شاهد می
گیرم و افتخار می کنم که زمان را هدر ندادم. بنده
از میان 450 فرمانداری در سراسر کشور طی 4 سال
قریب به پنج بار فرمانداری آمل از نظر عملکرد و
ماموریت های تعریف شده ارزیابی قرار گرفت که این
خود یک امتیاز به شمار می آمد.
استان مازندران پتانسیل فضای سبز بالایی
دارد و آمل باید در بهترین مدار این پتانسیل
قرار گیرد چرا ظواهر شهر اینگونه نیست؟
این معضل تنها مختص آمل نیست بلکه در سطح
وسیع تر، استان مازندران را نیز شامل می شود لذا
باید سلیقه ها و نگاه ها عوض شود و طراحی ها برای
ایجاد فضای سبز باید کارشناسی و دقیق باشد و یکی
از موضوعات مهمی که روح و روان مردم را تسکین
می دهد موضوع فضای سبز است که مورد توجه ما
هم هست. لذا هم در نگهداری آن باید تلاش کرد
و هم در ایجاد فضای مناسب در فضای سبز باید
اقدامات مناسبی را انجام داد تا مردم لذت کامل را
ببرند. موضوع بعدی بحث ورودی شهر آمل است که
متناسب با شهر آمل نیست و هنگام ورود فضاهای
نامناسبی را می بینیم که قلب هر شهروندی را به
درد می آورد که قطعا باید ساماندهی شود. ما باید
دروازه ورود به آمل داشته باشیم و المان ورودی شهر
باید به گونه ای باشد که مبین مباحث و موضوعات
شهری باشد و قطعا به این موضوعات می پردازیم.
نظر شما درباره نقش ویژگی تخصص برای
اعضای شورای شهر چگونه است؟
داشتن تخصص مهم است خصوصا در حوزه
شورای شهر برای حضور نه نفر اعضای صاحب
کرسی خدمتگزاری به مردم لازم است و لاجرم باید
یک تنوع تخصص در بین اعضایی که برای شورا
انتخاب می شوند ترجیحا در حوزه های مختلف
وجود داشته باشد و فراد از تجربه های مختلفی
بهره مند باشند تا بتوانند امورات شهر را مدیریت
و ساماندهی کنند.
یکی از وظایف شورا که سودش به خود
شهروندان بر می گردد انتخاب یک شهردار
متخصص است، شهردار مورد انتخاب شما باید
چه ویژگی هایی داشته باشد ؟
داشتن تخصص و درک صحیح از امور شهری
و شهرسازی، شجاعت و جسارت لازم برای تصمی مگیر یهای بزرگ، خوش فکر، برنامه محور، توانایی ارائ هی پروژ ههای کوتا همدت، میا نمدت و بلندمدت
مبتنی بر توسع ه پایدار در افق سند چش مانداز استان و کشور، نگاه دوراندیشانه به کمیسیو نهای مرتبط با شهر
و شهرداری، استفاده از نیروی متخصص در ادار ه امور شهر، داشتن شناخت مناسب از سازمان اداری کشور و
داشتن روحی ه مشارک تپذیری، مرد مگرایی و اعتقاد به مشارکت عمومی مردم در ادار ه امور شهر از مولفه های
شهردار مد نظر من است. همچنین آشنایی و آگاهی از قوانین و مقررات شهری به ویژه قانون شهردار یها و
شوراها، دارا بودن شناخت کامل از حوز ه کاری سازما نهای وابسته به شهرداری و حوز ههای مختلف فرهنگی،
اقتصادی، عمرانی و اجتماعی، توان و برنامه ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بین واحدهای مختلف شهرداری
و نهادهای اجرایی دیگر شهر، توان و برنام ه ایجاد تعادل بین درآمد و هزین ههای عمرانی و جاری شهرداری،
توانایی تعامل و هماهنگی با مردم و نهادهای دولتی، ارائ ه برنامه جهت جذب و جلب منابع مالی از طریق
سرمای هگذار یهای داخلی، ارائ هی برنامه جهت ایجاد درآمدهای پایدار از خصوصیات یک شهردار از دید من
است و اولویت با متخصصین صاحب صلاحیت شهر و شهرستان آمل است و برای مدیریت شهری حتما این
گزینه را مد نظر قرار می دهیم.
توانمندی مناطق آسیب پذیر شهر آمل آیا اولویت برنامه های شما هست؟
یکی از محور های توسعه شهری بر اساس علوم روز شهرسازی که مد نظر کارشناسان ذی ربط هست بحث
رعایت عدالت در توسعه شهری است. ما یک سری ناهنجاری های شهری که در شهر ها شاهد آنیم علت اصلی
اش بی برنامه گی در توسعه شهری از سوی مدیران است. اینکه بخش بسیاری از بودجه و اعتبار را در نقاط
خاصی از شهر صرف می کنیم و بخش دیگر محروم بماند باعث می شود که اعتماد افرادی که در مناطق
محروم زندگی می کنند از دولت مردان و شهرداری و شورای شهر سلب می شود و شاهد هنجار شکنی ها
خواهیم بود و از نظر علمی و اخلاقی و مدیریتی و از هر جنبه دیگر که به این موضوع نگاه کنیم لازم است که
در توسعه شهری عدالت را رعایت بکنیم. با توجه به این مهم یکی از معضلاتی که به دلایل مختلف موجب
حضور افراد آسیب دیده در هر شهری می شود و هسته ای را در برخی از شهرها از جمله آمل شکل می دهد،
شامل مناطقی است که یک زمانی رها شده بودند و هیچ نظارتی بر آنها نشد و حتی زمانی بود که نهادهای
مردمی دست به کار شدند و اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند لذا اعتقادم بر این است که در مناطق آسیب
پذیر هم موضوع آموزش هم ورود شهرداری با ابزار و امکانات فرهنگی و اجتماعی و بهره گیری از نهاد های
مردمی می توان زمینه و افکار را در آن مناطق تغییر داد. چنانچه منطقه امت آباد آن موقع با الان خیلی تغییر
کرد و یکی از موضوعات مهم تغییر همین بلوار ولایت بود که در زمان ما این اتفاق افتاد و ارزش افزوده ای
بر زمین و املاک اطراف ایجاد شد و توانست تغییراتی را ایجاد کند که منجر به احداث باشگاه ورزشی احداث
گردید. به هر حال می توانیم با نیروهای موثر فرهنگی همان منطقه و با بهره گیری از امکانات شهرداری در
حوزه اجتماعی، سازمان فرهنگی- ورزشی و با همکاری نهادهای مردمی که در این عرصه فعالیت دارند بتوانیم
اقدامات جدی در این مناطق آسیب پذیر داشته باشیم.
چه نقدی شما به عنوان یک شهروند آملی به شورای فعلی دارید؟
متاسفانه آن چیز که موجب انسداد فعالیت های شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم وجود دارد عدم
اتحاد و همدلی بود. اعتقادم بر این است که کار جمعی هنگامی نتیجه خواهد داد که اعضای گروه و تیم هر
کدام به حق خود قائل باشند و به دنبال زیاده خواهی و خود رایی نرفته و ارتباطی بر پایه احترام متقابل ایجاد
بکنند و حق اطرفیان و سایر اعضای گروه را محترم شمرده و ارتباط و شرایط کاری خود را بر پایه ی منطق
استوار بکنند. هرگاه در یک تیم شرایط غیر از این ایجاد شود باعث خواهد شد که اعضا از همدیگر فاصله گرفته
و سلب اعتماد بکنند و آن گروه در واقع نتیجه ای غیر از زوال و سرشکستگی نخواهند دید لذا بنده اعتقادم
بر این است که هر قدمی که بر می دارم بایستی نظر سایر همکاران و اعضا را نیز محترم شمرده و بر حق آنها
نیز قائل باشم. اگر موافقت و مخالفت یک سیالی باشد و یک حرکتی داشته باشد آن تصمیم، تصمیم عاقانه
ای است و انسدادی در آن صورت نمی گیرد.
درصورت انتخاب مردم در شورای شهر شما در چه زمینه ای بیشتر فعالیت خواهید کرد؟
بنده حداقل چند سال نماینده وزارت کشور در کمیسیونهای ماده صد بودم ولی الان احساسم بر این هست
که من قطعا باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی و ورزشی ورود پیدا می کنم چون این حوزه میدان مانور برای
خدمت به مردم شهر است و تجاربی که از سوابق قبلی در این حوزه ها دارم لذا برای نشاط حال مردم در این
حوزه ها به خوبی فعالیت کنم.
با توجه به مدرک و رشته تحصیلی خود وحجم سابقه سال ها مدیریت چه تغییری در حوزه
مدیریت شهری خواهید داد؟
آن چیزی که مد نظر و دغدغه بنده است کار کردن، کارکردن و کارکردن برای شهروندان آمل است و به
آن می اندیشم.
به کدام جناح سیاسی و پایگاه فکری اجتماعی وابسته هستید؟
هر کسی یک مبنا و اصولی برای خود تعریف کرده است ولی در حوزه کاری قطعا نگرش های سیاسی
برای من ارزش چندانی نخواهد داشت چنانچه در آمل بسیاری از برنامه های گروهی در حوزه های صنعت،
ورزش و … با کسانی همکاری کردیم تا فقط پروژه بزرگ انجام شود اما از نظر سلایق با هم متفاوت بودیم و
یقینا این چیزها برایم مهم نبوده همانطور که الان دوستان بنده چپی و راستی هستند و با خیلی “از دوستان
سیاسی” هم که حتی هم مسیر هم نیستم برای من تلاش می کنند. نگاه من دیدگاهی فرا جناحی با حفظ
اصول و اعتقاداتی است که دارم.
بهترین قضاوت کنندگان برای عملکرد شورا چه کسانی هستند؟
خدا و مردم. شورای شهر یک مسئولیت سنگینی برای افراد به عنوان نمایندگان مردم می باشد و اینکه
وقتی وارد می شوید باید در کنار مردم و کف جامعه باشی که از حال مردم با خبر شوی و یکی از مسائلی که
در دوره های اخیر زجرآور بوده اینکه افراد درگیر کارهای خودشان می شدند غافل از اینکه با مردم و همراه
آنها مشکلات را برطرف کنند و این اعتقاد را ما داریم که اگر در کنار مردم نباشی بعدا در این شهر زندگی
کردن سخت می شود چرا که ما جوان همین شهر هستیم و باید در آن زندگی کنیم و چنانچه اگر خداوند
عمر دهد دلمان نمی خواهد بعد ازپایان دوره ششم به ما اشاره بدی داشته باشند و در یک کلام برای خودمان
و هر کسی که خواهد آمد عاقبت بخیری را بخواهیم.
از روند و توسعه شهر آمل راضی هستید؟
شهر آمل پتانسیل قوی دارد و باید از این پتانسیل به شکل شایسته استفاده کرد و برای توسعه آن اندیشه
دیگری تدوین نمود. شهروندان آملی من در موضوع ترافیک بخاطر نداشتن معابر مناسب دچار مشکلات
فراوانی هستند که قطعا باید بررسی دقیق همراه با کارشناسی برای توسعه شهری داشته باشیم و در این
موضوع هم کالبد فیزیکی شهر و هم محتوای توسعه شهری مد نظر می باشد.
برنامه برای رودخانه بزرگ کبیر هراز دارید؟
شهر آمل که لقب پایتخت علویان را یدک م یکشد، امروز بی تعارف و بی پرده با مشکلات فراوانی دست و
پنجه نرم م یکند و بدون آنکه قصد نادیده گرفتن زحمات و خدمات مدیران آن را داشته باشیم باید بپذیریم
که وجود انبوهی از مشکلات که سد راه توسعه شهری این دیار بکر و زیبا شده است نبود مدیریت صحیح و
گرفتار شدن اندیشه شورایی در پیچ و خم اختلافات بی نتیجه بوده است چنانچه انجام برخی از خدمات در
این شهر را با کمترین هزینه و زمان در سالیان متمادی م یتوانست امروز یک شهر توسعه یافته مدرن را به
نس لهای آینده هدیه بدهد که متاسفانه در سایه بی توجهی فرصت ها نادیده گرفته شده و هنر تبدیل تهدید
به فرصت به ناهنجاری تبدیل فرصت به تهدید انجامیده است. در چهار سال خدمتگزاری به عنوان فرماندار در
شهرستان آمل یکی از آرزوهایم تحقق طرح گردشگری در منطقه بکری از کمربندی تا پل سوم بود که دست
نخورده وجود داشت. ظلم آشکاری که سال های سال گریبان گیر اهالی شریف این منطقه از دورنسر، کوچه
شهرام و ادامه آن تا پل سوم به صورت یک مساله حل نشده چون معمایی فکرم را مشغول می کرد که چرا در
ادامه رودخانه هراز از پل سوم الی پل چهارم، پنجم تا انتهای کمربندی بابل به محمود آباد دو طرف رودخانه
هراز فضای سبز، بلوار، پیاده رو و مکانهای تجاری از مدت ها بر خوردار می باشد ولی این شرایط برای مردم
ضعیف و مستضعف ساکنین نوار جنوبی رود خانه هراز وجود ندارد؟ چرا و چگونه در دو طرف رودخانه هراز
دو تفکر متضاد وجود دارد؟ که با ورود به شورا انشاءالله جهت همسا نسازی شرایط و توسعه شهری تلاش
خواهم کرد تا ساکنین محترم نوار جنوبی رودخانه هراز )بربری خیل، دوریش خیل، کوی شهرام ودورنسر( از
بلاتکلیفی چندین ساله خارج شوند.
اعتقادی به ورود جوانان در عرصه مدیریتی دارید؟
صد درصد یک شورای موفق و تاثیر گذار و یک شورای نیرو ساز شورایی است که معجونی از نیرو های
مجرب و نیروهای جوان داشته باشد.
معیارهای شایسته سالاری در انتخاب شورای شهر ؟
گروه های مرجع نقش بسیار اثرگذاری دارند. جامعه ما به یک بلوغ فکری رسیده است و خود می تواند
گروه های مرجع این مجموعه را به هم نزدیک کند که هم مدیران مجرب و جوانانی که علاقمند و دارای
تخصص و تعهد هستند و این تیم را گروه های مرجع باید به مردم معرفی کنند تا آن چیزی که در انتظار
شهروندان است شکل گیرد.
مهمترین نقطه ضعف های شوراها را نام ببرید؟
مهمترین نقطه ضعف های شوراها که موجب تضعیف جایگاه پارلمان های محلی و متاسفانه سوء استفاده
برخی از اعضای شورا شده است این می باشد که شوراهای شهر و روستا هنوز در عمل به عنوان نهادهای موثر
پذیرفته نشده اند و موازی کاری، دخالت ها مستقیم و غیر مستقیم، تفرق درونی اعضای شورا، عدم قاطعیت
و ضعف اجرایی و علمی و برنامه ریزی در شوراها، عدم انعکاس کامل جلسات و تبین شرح وظایف و … موانع
جدی بر سر راه اعمال وظایف قرار داده اند.
آیا می شود روحی ههای سیاسی در انتخاب نمایندگان شوراهای اسلامی را کم کرد؟
مردم باید متوجه شوند که شوراها مربوط به یک دسته سیاسی خاص نیست و این امکان فراهم شود که
همه سلیق هها و روحی ههای سیاسی امکان حضور در انتخابات و در نهایت در شورها را داشته باشند و باید در
انتخابات شوراها افرادی انتخاب شوند که نگاهشان کوچک و محلی نباشد و بتوانند مستقل فکر کنند. مهم تر
اینکه افراد منتخب مردم باید مصالح شهر و روستا را فراتر از جناح و خط و خطوط سیاسی تشخیص بدهند و
براساس آنچه به صلاح همه مردم است عمل کنند. همچنین نباید افرادی برای عضویت در شوراهای اسلامی
انتخاب شوند که نگاهشان کوچک و محلی باشد و فقط به فکر لایح هها و قانو نهایی باشند که فقط برای مردم
یک منطقه مهم است بلکه بدانند تمام مناطق یک مجموعه زنده و به هم وصل هستند.
اقدامات منفی و عدم عملکرد مثبت اعضای شورای دوره پنجم در مسئولیت شهری بود. آیا
پرهیز از منفی گری خوب است؟
ضمن ارادت خدمت یکایک شورانشینان دوره پنجم خوب می دانم که به چه اشتباهی دچار شدند، من
در مقام تایید یا رد نیستم بلکه به عنوان یک شهروند در عملکرها می گویم همان همگرایی که باید بین اعضا
باشد و جدی گرفتن بار مسئولیت و حضور مستمر شورا در جلسات و ساکن بودن اعضای شورا در شهر و
لمس کردن نیازهای و مشکلات مردم که متاسفانه در این شورا کمرنگ بود و مردم از این شورا ناامید شدند.
انشاءالله بعد از انتخاب آیا مدیر پشت میزنشین خواهید شد یا میان مردم؟
اصلا پشت میز در شورا خیلی جایگاهی ندارد و مگر برای امضاء مصوبات، نامه ها و صورتجلسات در غیر
اینصورت باید در میدان بود بنده خودم اصلا اهل پشت میز نشستن نیستم و دوست دارم در جامعه و میان
مردم باشم.
حرف پایانی
انشالله کسانی را انتخاب کنند که دارای تجارب بالایی هستند و امتحان پس دادند و بر مبنای آزمون و
خطا به میدان نیامدند خلق و خوی شهروندان را می دانند و با مردم در حوزه های مختلف قدم به قدم گام
برداشتند…

>>>ثبت در25 خرداد 1400
انتشار توسط روزنامه اقتصاد پویا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*