دوشنبه 4 مهر 1401
آخرین خبرها
خانه » یادداشت » تکثر کاندیداها، قدرت رسانه، تفاوت این دوره انتخابات شورای آمل

تکثر کاندیداها، قدرت رسانه، تفاوت این دوره انتخابات شورای آمل

یادداشت سردبیر: افشین جمشیدی لاریجانی

با نگاهی به تکثر کاندیدا های این دوره شورای اسلامی شهر آمل که به مرز 120 نفر تایید صلاحیت شده رسیده است، در خواهیم یافت که در این کارزار انتخابات رقابت سختی در پیش است، تازه نفس هایی از جنس سیاست، دانشگاه، علمی و اجرایی شهر با برنامه هایی پا به عرصه انتخابات شوراها گذاشته اند. که این بار انتخاباتی متفاوت را رقم خواهند زد. به نظر می رسد با توجه به رد صلاحیت سه عضو فعلی شورای شهر و تقابل با این گروه 120 نفره شانس حضور سابقون کمتر خواهد بود.
با نگاهی به ترکیب تایید صلاحیت شده ها، واعلام حضورهایی که از ماه ها قبل داشته اند می توان عزم جزم شده تعداد زیادی از این کاندیداها رو مشاهده نمود ودرکار سوابق و برنامه های ادعایی می توان تصور کرد که اعضا فعلی مشتاق برای حضور مجدد، این بار فاصله قابل توجهی با رقبا خواهند داشت.
کارنامه نه چندان موفق شورا، بازیابی ذهن مردم از تاریخ عملکرد شورا، دعواهای درون گروهی و عدم همکاری و همدلی در شورای فعلی
می تواند پاشنه آشیل این گروه برای انتخاب مجدد به شمار برود.
همانطور که بارها بیان شده نگاه انتخاب های مردم فهیم آمل با تغییر چشمگیر به سمت واقعیت ها کشیده شده است.
شبکه های اجتماعی بی غرض و مطمئن که نقش به سزایی در اطلاعات رسانی می کنند امروز به یک ابزار بسیار مهم تبدیل شدند.
رصد عملکرد مدیران و انعکاس آنی اخبار در این شبکه ها، باعث شده رسانه به عنوان رکن اساسی جامعه مدنی پیش از پیش به جایگاه اصلی خود برسد.
از این رو عملکردها دیگر پنهان نمی ماند و با شعار و وعده و وعید عامل جذب رای مردم نخواهد بود و به همین دلیل است که شانس کمتری برای اعضای فعلی تایید صلاحیت شده متصور است.
البته از حق نباید گذشت و متخصصین و با تجربه های خوبی را میتوان در گروه 13 نفره  فعلی یافت، اما اگر آنها نتوانند خود را به اثبات برسانند کاربرای آنها سخت تر خواهد شود.
امروز شیوه های قرار دادن عکس در امکان متبرکه و مزار والدین و حضور در اجتماعات و امثالهم در ذهن مردم بیشتر از آنکه عملی معنوی تلقی شود، عمل عوام فریبی نام خواهد گرفت.
این دوره زمان برنده شدن برنامه ها و نگاهها است با این تفاوت که با وجود قدرت رسانه ای و شیوه های نوین اطلاع رسانی همانند شبکه های اجتماعی برنامه ها در حد شعاربایگانی نخواهد شد، چراکه از فردای اعلام برندگان انتخابات رسانه ها هر روز صاحبان برنامه ها را رصد خواهند کرد.
قطعا کاندیدا ها نیز با علم به این رصد رسانه ها اینبار وعده های عملیاتی خواهند داد و قطعا هم اگر عاقل باشند از تخریب یکدیگر باید به شدت خودداری کنندو این همان تفاوت با دوره های قبل محسوب میشود.

>>>ثبت در4 اردیبهشت 1396
انتشار توسط روزنامه اقتصاد پویا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*